Forfatter-PR hos mig

Samarbejdet mellem PR-agent og forfatter

PR og bogomtale forbindes ofte med at skrive en pressemeddelelse, ofte med henblik på en anmeldelse i kultursektionen. Som PR-agent ser jeg bredere end det. Når jeg laver PR for dig som forfatter, finder jeg den stærke historie et sted mellem dig og bogen. Det hele tager udgangspunkt i stærke mediehistorier frem for en standardiseret pressemeddelelse.

Vi skaber målrettede mediehistorier, der passer til bestemte medier som fx et magasin, fagblad, et radioprogram eller tv. Nogle medievinkler vil måske gå tæt på bogen, mens andre handler om temaer i bogen eller erkendelse under dit bogprojekt. Dette PR-arbejdet kan naturligvis sagtens kombineres med at kontakte kultursektionen med henblik på en anmeldelse.

Sådan får vi din bog i medierne

Mediehistorien finder vi ved, at jeg interviewer dig. Interviewet finder sted i trygge rammer hos fx mig, dig, en cafe eller over telefonen. Interviewet tager omkring 1½ time, hvor vi runder af med at lave en presseplan med valg af medier.

Herefter skriver jeg en pressetekst og overblik over vinkling til de valgte medier. Når du har godkendt presseteksten, og vi er enige, så går jeg som din PR-agent i gang med at kontakte de aftalte medier.

Forløbet kan strække sig over kort eller lang tid. Det optimale er at komme i gang flere måneder før din udgivelse. Hvis det passer med din tidsplan, så starter jeg med at sende presseteksten til de medier, som har lang produktionstid. Herefter vil der være en pause, hvorefter jeg igen tager fat på medier, når udgivelsen kommer tættere på.

Jeg orienterer dig løbende undervejs og kan altid sende dig en status, så du kan følge med i processen. Så snart et interview kommer igennem, så kontakter jeg dig, og fortæller hvad der skal ske. Uanset om du er ny eller erfaren med pressekontakt, så står jeg til rådighed med hjælp.

Jeg finder flere medievinkler, som bliver målrettet strategisk, så de når ud hvor dine læsere kan lære din bog og bogens temaer at kende.
Se eksempler på, hvordan en bogs mediehistorie kan vinkles til forskellige medier
Scroll to Top